#TILLSAMMANSMOTDRÖMMEN
A-lag
#Tillsammansmotdrömmen

Nils Lindström tar steget upp i A-laget!
2022-07-01 15:41

Nils Lindström, född 2005, tar steget upp i A-laget!

Nils har varit med och tränat med A-laget en hel del redan ifjol men fullt ut under sommaren för att testa på A-lags miljö. Detta har han gjort med bravu vilket resulterat i ett kontrakt med A-laget.

Klar för en uppflyttning till A-laget, hur känns det?

- Det känns väldigt bra och kul, men också lite nervöst att ta steget upp till A-laget. Det känns som ett väldigt bra gäng så jag hoppas och tror att det ska gå bra.

För dom som inte vet, vem är Nils Lindström?

- En kille som är född och uppvuxen på Alnö. Jag ska börja andra året på ekonomilinjen på Hedbergska. Jag har idrottat hela mitt liv med både fotboll och innebandy, men gillar all form av idrott, både på tv:n och att utöva. När jag är ledig från träning och skola så gillar jag att ta de lugnt framför en film eller serie.

Du går till vardags i skolan och på NIU, hur mycket innebandy blir det för dig?

- Jag har 3 pass med niu och 4 pass med laget i veckan. Det blir alltså en hel del innebandy vilket är kul även om det kan vara jobbigt vissa perioder.

Du var ner på innebandyfesten ifjol och var en framträdande spelare i P05 laget där, vilka erfarenheter tar du med dig därifrån?

Det var framförallt en väldigt rolig upplevelse, där man får möta många bra jämnåriga spelare som man inte får göra i vanliga fall. Såklart var det en bonus att det gick rätt bra för laget också.

Sportchef Stefan Hammarstedt om uppflyttningen:

- Nils kommer passa perfekt in i vårat redan väldigt unga lag. Han har verkligen visat i sommar att han förtjänar den här möjligheten. Nils har en fin attityd till sitt idrottande och på innebandyplanen, vilket är en förutsättning för att gå från talang till elitspelare. Han är en allround spelare som kan behandla bollen bra samtidigt som han kan vinna dueller defensivt.

Lagkaptener 2022/20232022-08-10 14:07
Truppbygget 2022/2023.2022-05-19 14:02