#TILLSAMMANSMOTDRÖMMEN
A-lag
#Tillsammansmotdrömmen

Isak Timan förlänger med FBC!
2022-05-10 15:24

Isak Timan går ut gymnasiet nu i sommar men kommer stanna kvar i Sundsvall och bli Sundsvall FBC trogen. Kontraktet skrivs på 1 år.

Du förlänger med FBC och blir kvar i minst 1 säsong till, hur känns det?

- Ja precis, det känns såklart väldigt roligt, längtar redan nu till hösten så slipper man tänka på försäsongen, men den ska ju såklart också göras!

Det blev ingen uppflyttning till allsvenskan, hur revanschsugen är man som spelare?

- Otroligt revanschsugen, det var som att man nästan tappade luften där ett tag när vi gick så pass bra hela serien och sen hände något i slutspelet som jag inte kan sätta fingret på.

Du hade en liten tyngre säsong detta år, kantat av en del sjukdom,  vad ska du göra annorlunda i år?

- Har väl haft 2 säsonger nu som jag har haft det jobbigt både poängmässigt men även att jag har tendensen att alltid bli sjuk/skadad precis innan säsongen ska börja men nu känner jag mig starkare och är otroligt revanschsugen för jag vet vad jag är kapabel till.

Du hade ju en del anbud från andra klubbar, vad är det som gör att du väljer att stanna kvar i FBC?

- Framförallt är det upplägget hur vi ska göra för att vinna serien och ta oss uppåt serierna men även själva laget, tycker vi har en otroligt fin lagkänsla nu och ska även bli kul att lära känna de gamla rävarna från Hälsingland.

Sportchef Stefan Hammarstedt om förlängningen med Isak:

- Isak har en enorm potential, han har spetskompetens i sitt spel som verkligen sticker ut. Vi erbjuder rätt miljö för Isak där han kan utvecklas och utmanas som spelare, vilket är viktigt för honom. Men som för alla andra talanger gäller det att kombinera talang med hårt jobb för att slutprodukten ska bli bra, vilket Isak är beredd att göra. Med rätt utveckling kan Isak blomma ut till en toppspelare i serien redan i år.

Lagkaptener 2022/20232022-08-10 14:07
Truppbygget 2022/2023.2022-05-19 14:02