#TILLSAMMANSMOTDRÖMMEN
A-lag
#Tillsammansmotdrömmen

Wille Swedin skriver på nytt 2-års kontrakt!
2022-01-18 18:36

Wille Swedin, en av våra 2 målvakter, väljer att förlänga sitt avtal med FBC med 2 år.

Wille har gjort en väldigt bra säsong hittils och haft en hög räddningsprocent. Lika som övriga truppen är Wille fortfarande ung och potentialen till att bli ännu bättre finns där, lika som viljan och ambitionen från Willes sida.

Klar för 2 nya säsonger med FBC, hur känns det?

- Det känns bra och spännande med två nya säsonger. Med detta unga och drivna lag som vill ta sig uppåt i seriesystemet.

Du har blivit kvar här efter Gymnasietiden, vad är det som gör att du trivs och stannar i Sundsvall?

- Det som gör att jag stannar i Sundsvall är att jag trivs både bra på och utanför innebandyplan. Men framförallt är det satsningen som FBC gör och att jag verkligen vill vara med och tillföra till vårat unga samt talangfulla lag.

Du har spelat bra i år och har en riktigt fin räddningsprocent, vad har du gjort för att utveckla ditt spel till denna säsong?

- Det som jag gjort för att fortsatt utvecklas är att lyssna mycket på tränare och målvakter runtomkring för att få tips. Sedan har jag jobbat mycket på att vara mer aktiv runt målet. Men framförallt är det träningsnärvaron och att försöka utveckla nånting varje träning och bli lite bättre.

Luleå och Wibax väntar i helgen, vad är känslan inför helgen?

- Känslan inför helgens matcher är bra. Hela laget är revanchsugna efter förra omgången. Sist vi mötte Wibax gjorde vi en av våra bästa matcher om man tittar till intensitet och energin så förväntar mig det till helgen, om inte ännu bättre.

Sportchef Stefan hammarstedt om förlängningen:

- Roligt att Wille satsar vidare i FBC. Wille är en ung och talangfull målvakt som redan visat upp fina kvalitéer som toppmålvakt i division 1 men samtidigt har potentialen och viljan att bli ännu bättre. Att Wille fortsätter är viktigt, för att utmana på hög nivå i innebandysverige krävs bra målvakter i laget.

Lagkaptener 2022/20232022-08-10 14:07
Truppbygget 2022/2023.2022-05-19 14:02